Henter data ...

Bæredygtighedskommunikation & brand management kursus. (2 + 1 dag). Med Flemming Møldrup og Nicoline Olesen. 14500 kr. + moms

Kort navn:

Varighed:


RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.

Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.

Lær at kommunikere alle jeres fremragende bæredygtige tiltag og styrke jeres bæredygtige brand – og undgå samtidig at falde i fælderne ‘greenwashing’ og ‘greenhushing’


 

På kurset lærer du (blandt andet):

  • Hvordan bæredygtighedskommunikation skaber værdi for organisationen.

  • Hvilke væsentlige samfunds- og forbrugertendenser, der påvirker krav og forventninger til jer.

  • At styre uden om ‘greenwashing’ og det modsatte ‘greenhushing’.

  • De 7 principper for bæredygtig kommunikation.

  • Hvordan andre succesfulde virksomheder og organisationer er lykkedes med deres bæredygtighedskommunikation.

  • Hvilke risici I er oppe imod, og hvordan I undgår at gentage andres fejl.

  • Hvilke værktøjer I kan bruge til at skabe en bæredygtig kernefortælling og et brandkoncept, som engagerer medarbejderne

Kurset er perfekt til dig, der:

Arbejder med kommunikation, markedsføring, branding, CSR eller bæredygtighed. Du arbejder i en virksomhed eller organisation, der allerede har en bæredygtigheds- eller CSR-strategi (eller skitsen til den), og som gerne vil kommunikere den effektivt og virkningsfuldt, både internt og eksternt.

Du kan altså både være bæredygtighedseksperten, der gerne vil blive bedre til at kommunikere bæredygtighed (eller blot har brug for at vide noget mere om det). Og du kan være kommunikationseksperten, der gerne vil trænes i at kommunikere bæredygtighed, der netop er en kommunikationsdisciplin for sig

Et praktisk anlagt kursus med masser af sparring!

Vi kunne sikkert godt lære jer principperne for god bæredygtighedskommunikation og bæredygtig branding på blot 2 dage, men træningen – og sparringen på din træning – er afgørende, hvis du skal tilbage og gøre en mærkbar forskel. Derfor er kurset på 3 dage, hvor vi har indlagt lidt hjemmearbejde mellem anden og tredje kursusdag. Hjemmearbejdet er dog ikke ekstraarbejde for dig, da det taler direkte ind i det, du alligevel skal ændre og effektuere i jeres bæredygtige kommunikation og brandingarbejde. Du vil således gennem kurset arbejde konkret med jeres egen strategi og kommunikation (hvis du er en konulent, der arbejder med andres kommunikation, vil du arbejde med nogle af disse cases).

Lær at kommunikere bæredygtighed i praksis

Bæredygtighed og ansvarlighed burde være det letteste at kommunikere. Alligevel er det en svær disciplin inden for kommunikation. Det er nemt at sige, at man er bæredygtig, men langt sværere at bevise det – og samtidig styre uden om den overflåd af opblæste termer og tomtklingende hensigtserklæringer, som efterhånden er blevet normen. Når I kommunikerer bæredygtighed handler det om jeres organisations forankring i verden og om jeres omgang med jordens ressourcer. Det er ikke småting, og derfor kræver bæredygtighedskommunikation, at I har styr på både den relevante lovgivning, og at I ved, hvilke tiltag der er mest relevante og interessante for jeres målgruppe at høre om.

‘Greenwashing’ skræmmer mange til at udøve ‘greenhushing’

En af de store farer ved at kommunikere om bæredygtighed er at blive beskyldt for greenwashing. Men det er også en faldgrube ikke at udnytte det potentiale, der er i at få bæredygtighed og ansvarlighed til at skabe værdi for forretningen og brandet.

Mens nogle firmaer er kommet i søgelyset for løse og ubeviselige påstande, er andre så forsigtige, at de næsten – eller helt – undgår at kommunikere om deres ansvarlighedsstrategi af frygt for at blive mødt af en shit-storm. Det er en skam. Hvordan skal kunderne vide, at de støtter den grønne omstilling ved at vælge jer, hvis I ikke fortæller dem det?

Bæredygtighedskommunikation er vigtigt, hvis I vil høste de konkurrencemæssige fordele ved jeres indsats. Men at gøre det på den rigtige måde er mindst lige så vigtigt. Derfor er god bæredygtighedskommunikation nøglen til at gøre jeres bæredygtighedsindsats værdiskabende for forretningen.

Autencitet og engagement er nøglen til god kommunikation om bæredygtighed

Den gode bæredygtighedskommunikation handler om at gå et spadestik dybere. Man kan ikke nøjes med de flotte ord og de rigtige farver, man må have også begrundelser og argumenter klar. Det er på en gang simpelt og svært at kommunikere bæredygtighed. Sig hellere, hvad I gør, end hvem I er. Vis jeres kunder, hvordan I er bæredygtige, frem for at fortælle dem det. Ordet “bæredygtig” siger ikke ret meget i sig selv, og forbrugerne er efterhånden blevet skeptiske over for de mange floskler organisationer bruger om sig selv. Vores kursus i bæredygtig kommunikation og bæredygtig brand management lærer dig at fokusere på handlinger, dokumentation, værdier og historiefortælling.

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus i bæredygtig kommunikation! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads


Skal vi skræddersy et kursus i bæredygtig kommunikation til jer?

Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 23 26 50 eller skriv til Anja på anja@kursusplanen.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info

Forbehold for ændringer efter publisering

Kursusdatoer