Henter data ...

ITIL® 4 Foundation kursus- Grundkurset for IT-professionelle - need to know kurset. 9990 kr. + moms

Kort navn:

Varighed:


RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.

Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.

Formål

På dette grundkursus får du en grundig indføring i ITIL med særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi.

  


ITIL hjælper organisationer og personer til at optimere værdien af IT- og digitale services. ITIL giver tydelige retningslinjer til serviceleverandører, der ønsker at understøtte sine kunder og brugeres digitale behov.

ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services. ITIL er samtidig en omfattende og veldokumenteret praktisk guide med beskrivelser af stort set alle typer af opgaver, som en serviceleverandør står overfor.
Kurset afsluttes med den nye ITIL® 4 Foundation certificering.


Kursusindhold

ITIL 4 giver et praktisk og fleksibelt grundlag for digital transformation af enhver organisation. ITIL 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.

Den nye ITIL 4 Foundation giver – som forrige version – deltagerne alle de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. Det vil sige forståelse for både ITIL® 4’s IT service management framework, sprog og koncepter.

Efter certificering får du adgang til MyAxelos  . Her har du adgang til praktiske eksempler, guides og firmacases, som du kan bruge i 1 måned efter dit kursus.


Program

ITIL 4 koncepter og principper

  • Service management nøglekoncepter

  • Hvordan man som organisation skaber værdi ved at styre resultater, omkostninger og risici

  • Betydningen af servicerelationer

  • ITIL nøglekoncepter

  • De fire dimensioner i ITSM

  • SVS – Service value system

  • Service value chain

  • Guiding principles – filosofi og anvendelse


    Practices (videreudvikling af  processer)

  • Introduktion til ITIL praksisser

  • Definition af nøgletermer i 7 ITIL praksisser

  • Formål med 15 af de 34 ITIL praksisser

  • Yderligere detaljer vedrørende:

    • Service desk

    • Incident management

    • Problem management

    • Service level management

    • Service request management

    • Change enablement

    • Continual Improvement


Målgruppe og forudsætninger

Kurset er for alle, der arbejder med at levere og styre it-services.

Kurset er blandt andet relevant for:

  • It-professionelle

  • It-ledere

  • Procesejere og -managere

  • Projektledere

  • Enterprise arkitekter

  • Service- og kundeansvarlige

  • Service management konsulenter

  • Alle, der er involveret i it-organisationens serviceprocesser


    Kursusinformationer

    Sprog

    Kurset afholdes på dansk. Deltagere får adgang til både danske og engelske kursusmaterialer. Eksamen er på engelsk.


    Kursusmateriale

    Vi bruger e-materiale, der er udviklet til formålet – og opnår derved en række fordele:

  • Materiale, der kan anvendes på PC, tablet og mobiltelefon – også offline

  • Godt for miljøet, da der ikke skal printes 100-vis af sider, der kun har en kort “gemmeværdi”

    Du får ydermere adgang til Kursushusets særlige forberedelsesmateriale samt til vores online app med prøveeksamensspørgsmål til eksamenstræning.

    Da vi bruger e-materialer, skal du selv medbringe din egen PC til kurset.

    Derudover får du adgang til en online udgave af den officielle ITIL® bog. Du får adgang til denne, når du modtager en velkomstmail.


    Eksamen

    Eksamen er online og web-overvåget, og foregår på et selvvalgt tidspunkt efter dine kursusdage. Du hører mere om eksamen på kurset.


    Pris 
    10990 kr. + moms per deltager inkl. op til et eksamensforsøg

    (pris ved bestilling efter 1. januar 2023 10990 kr. + moms)
    Akkreditering

    Kursushuset er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.


    Forudsætninger for deltagelse

    Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation. Derudover har tidligere deltagere erfaring for markant bedre eksamensresultater, hvis man bruger tid på forberedelse inden kurset, koncentrerer sig fuldt ud under kurset samt at man afsætter tid til hjemmearbejde mellem kursusdagene.


Forbehold for ændringer efter publicering

The ITIL® courses on this page are offered by Peopleteam ATO of AXELOS Limited.
The course can well be booked by Kursusplanen, which is accredited as close reseller by Peopleteam for many years

Kursusdatoer