RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om,
hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.
Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.

Kurset er for dig, der skal implementere, videreføre eller evaluere løsninger inden for Disaster Recovery, Business Continuity Management og organisatorisk robusthed i forhold til ISO 22301:2019 standarden.



Beskrivelse
Alle taler om oppetid og om kritiske forretningsprocesser - men de færreste sørger for at have en overordnet styring hen imod en forbedring af disse koncepter. Forretningsorienteret kontinuitetsstyring og robusthed er afgørende for at opretholde en sund forretning, men mange organisationer gør enten ingenting, tager genveje eller undlader at engagere ledelsen ordentligt.
Dette kursus er en ligetil vejledning og guide til at levere en effektiv forretningsorienteret kontinuitetsplanlægning, herunder praktiske løsninger bygget ud fra mange års erfaring fra forskellige forretningsmiljøer.
Kurset Business Continuity Management sammenkæder hændelsesstyring, kriserespons og forretningskontinuitet, og hvordan man formidler deres betydning til organisationsledelsen for at sikre de korrekte prioriteringer og investeringer. Undervejs på kurset benyttes casestudier af reelle organisatoriske kriser og nedbrud, herunder Kronos2, Home Depot, Nissan, Royal Bank of Scotland, Tesco og VISA, og en gennemgang af erfaringer fra COVID-19-pandemien.
Med KPI’ere, skabeloner og tjeklister, der dækker planlægning, respons, rapportering og sikkerhed, giver dette kursus en solid baggrund for implementeringsholdet af forretningskontinuitet og robusthed, som kan skræddersyes til enhver organisation.
Tilhørende exam
312-76 - EC-Council Disaster Recovery Professional (EDRP)

Indhold
- Introduktion
- Forretningskontinuitet og robusthed
- En introduktion til forretningskontinuitet
- Personligheden og kompetencerne hos en effektiv resiliensprofessionel
- Tag de første skridt
- Kerneprincipper
- Udviklingen af modstandskraft
- Begrænsningerne af forretningskontinuitet og fødslen af modstandskraft
- Regulatorer har erkendt vigtigheden af modstandsdygtighed: Erfaringerne fra Storbritannien
- Rejsen og udfordringerne for at opnå modstandsdygtigt ”Nirvana”
- Hvad kan vi lære af internationale standarder?
- Kort historie om robusthedsstandarder
- Ledelsessystem standarder
- Den akkrediterede certificeringsproces
- Standardernes almindelige faldgruber
- Hvordan skal standarder bruges?
- Hvordan forretningskontinuitet og robusthed adskiller sig mellem brancher
- Organisatoriske egenskaber
- Kom godt i gang
- Sammenligning af hændelseshåndtering, krisehåndtering og forretningskontinuitet
- Definitioner fra de internationale og europæiske standarder
- At definere en hændelse
- Hvornår bliver en hændelse til en krise?
- Definition af en forstyrrelse
- Scanning af horisonten for potentielle hændelser, kriser og forstyrrelser
- God praksis i kriseberedskab
- Hvorfor er et godt kriseberedskab vigtigt?
- Byggestenene til et godt kriseberedskab
- Beslutningscyklus
- Kommunikation i en krise
- Debrief, anmeldelser og erfaringer
- Læring om forretningskontinuitet og robusthed fra COVID-19
- Fra 'en andens problem' til 'kampstationer'
- Mennesker og teknologiske udfordringer
- De lærte erfaringer
- At træde ind i fremtiden
- Vejledning i at levere en effektiv forretningskontinuitetskapacitet
- Få og fastholde bestyrelsens opmærksomhed
- Tag det første skridt
- Hvordan adskiller bestyrelsens behov sig fra direktionen?
- Nøgleinteressenter på ledelsesniveau
- Engagement kan variere fra branche til branche
- Forberedelse og fremstilling af banen
- At opretholde deres interesse
- Håndtering af svære seniorinteressenter
- Udvikling af styring og implementering af ressourcer
- Hvordan ser god styring ud?
- Forskelle mellem projekt- og business-as-usual-styring
- Hvordan en krise påvirker organisationsstyring
- Komponenter i et effektivt styringsregime
- Vedligeholdelse af vigtige ressourcer
- Levering af BIA og fastlæggelse af genopretningsstrategier
- BIA-processen
- Forudsætninger
- Fastlæggelse af indvirkningskriterier
- Identifikation af kritiske aktiviteter
- Konsolidering af output
- Leveringsmetoder
- Risikovurdering
- Genopretningsstrategier og -løsninger
- At omsætte strategier til løsninger
- At skrive planer og procedurer
- Plantyper
- Hvad skal planerne indeholde?
- Format og indhold
- Fælles planindhold
- Planlæg vedligeholdelse
- Træning og oplæring
- Hvem skal oplæres?
- Vurder hvor ofte, der skal træning til
- Træningsopfølgning
- Træner
- Tips til at facilitere træning
- Forsyningskædens modstandsdygtighed
- Hvorfor er modstandsdygtighed i forsyningskæden vigtig?
- Just-in-time i forhold til forsyningsdybde
- Vurdering af risikoen
- Identificer gendannelsesmuligheder
- Nuværende leverandører kontra nye leverandører
- Efter hændelsen