RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.
Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.
Gennemfør svære samtaler bedst muligt
De fleste ledere frygter de vanskelige samtaler med deres medarbejdere.
'
Gennemfør svære samtaler bedst muligt
De fleste ledere frygter de vanskelige samtaler med deres medarbejdere.
Du får en konkret køreplan og struktur for, hvordan du som leder eller HR-person sikrer, at vanskelige temaer bliver adresseret, uden at den gensidige respekt mellem leder og medarbejder kompromitteres
Forløb
Kursets to dage er struktureret som en vekselvirkning mellem parvis sparring, træningsøvelser i mindre grupper, plenumundervisning og -refleksion. Deltagerne forventes at medbringe en case, der vedrører de vanskelige samtaler.
Indhold
Skelnen mellem forskellige samtaletyper og medarbejderproblemer
Udfordringer ved vanskelige samtaler
Psykologiske og relationelle udfordringer
Fejlkilder
Typiske reaktionsmønstre i forhold til medarbejderudfordringer
Model for forberedelse til, gennemførsel af og opfølgning på vanskelige samtaler
Træning af den vanskelige samtale
Metode til adressering af uhensigtsmæssig medarbejderadfærd
Indlæg om de juridiske aspekter vedrørende vanskelige samtaler
Målgruppe
Dette er et kursus, der henvender sig til ledere og HR-medarbejdere, som selv gennemfører vanskelige samtaler eller, som assisterer med gennemførslen af den type samtaler. Tidligere deltagere har blandt andet været fra følgende virksomheder: Philips Denmark A/S, NCC Construction Danmark A/S, KL, Danmarks Nationalbank, Forca A/S og Gladsaxe Kommune.
På et kursus i Den vanskelige samtale lærer du om forskellige typer af vanskelige samtaler såsom:
Faldende performance
Manglende selvstændighed
Samarbejdsudfordringer
Fraværende engagement
Misbrugsproblemer
Stigende sygefravær
Dårlig hygiejne
Uhensigtsmæssig kommunikation
Afskedigelse
Du træner dig i forberedelse og gennemførelse af vanskelige samtaler på bedst tænkelige måde og efter en veldokumenteret model, der skaber struktur og sikrer, at du på samme tid får præciseret alvoren i situationen og får "formildet" dit budskab, så det tager brodden af konfrontationen.
Dag 1:
Kl. 09.00
Velkomst og program
Definition af den vanskelige samtale
Kl. 12.30
Frokost
Kl. 13.30
Den vanskelige samtale
Opsamling
Kl. 16.30
Tak for i dag og på gensyn
Dag 2:
Kl. 09.00
Refleksion over gårsdagen
Kl. 09.30
Kommunikation
Definition af Feedback
Kl. 12.30
Frokost
Kl. 13.30
Feedback
Opsamling
Kl. 16.30
Tak for denne gang