Henter data ...

Den vanskelige samtale - Træning i at forberede og gennemføre samtalen bedst muligt kursus (CL0026). 12900 kr. + moms

Kort navn:

Varighed:


RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.

Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.

Gennemfør svære samtaler bedst muligt

De fleste ledere frygter de vanskelige samtaler med deres medarbejdere.


'


   

Gennemfør svære samtaler bedst muligt

De fleste ledere frygter de vanskelige samtaler med deres medarbejdere.
Du får en konkret køreplan og struktur for, hvordan du som leder eller HR-person sikrer, at vanskelige temaer bliver adresseret, uden at den gensidige respekt mellem leder og medarbejder kompromitteres


Forløb

Kursets to dage er struktureret som en vekselvirkning mellem parvis sparring, træningsøvelser i mindre grupper, plenumundervisning og -refleksion. Deltagerne forventes at medbringe en case, der vedrører de vanskelige samtaler.

 

Indhold

  • Skelnen mellem forskellige samtaletyper og medarbejderproblemer

  • Udfordringer ved vanskelige samtaler

  • Psykologiske og relationelle udfordringer

  • Fejlkilder

  • Typiske reaktionsmønstre i forhold til medarbejderudfordringer

  • Model for forberedelse til, gennemførsel af og opfølgning på vanskelige samtaler

  • Træning af den vanskelige samtale

  • Metode til adressering af uhensigtsmæssig medarbejderadfærd

  • Indlæg om de juridiske aspekter vedrørende vanskelige samtaler


Målgruppe

Dette er et kursus, der henvender sig til ledere og HR-medarbejdere, som selv gennemfører vanskelige samtaler eller, som assisterer med gennemførslen af den type samtaler. Tidligere deltagere har blandt andet været fra følgende virksomheder: Philips Denmark A/S, NCC Construction Danmark A/S, KL, Danmarks Nationalbank, Forca A/S og Gladsaxe Kommune.

 

Dit udbytte

På et kursus i Den vanskelige samtale lærer du om forskellige typer af vanskelige samtaler såsom:

  • Faldende performance

  • Manglende selvstændighed

  • Samarbejdsudfordringer

  • Fraværende engagement

  • Misbrugsproblemer

  • Stigende sygefravær

  • Dårlig hygiejne

  • Uhensigtsmæssig kommunikation

  • Afskedigelse

Du træner dig i forberedelse og gennemførelse af vanskelige samtaler på bedst tænkelige måde og efter en veldokumenteret model, der skaber struktur og sikrer, at du på samme tid får præciseret alvoren i situationen og får "formildet" dit budskab, så det tager brodden af konfrontationen.

 

Dag 1:
Kl. 09.00

  • Velkomst og program

  • Definition af den vanskelige samtale

    Kl. 12.30

  • Frokost

    Kl. 13.30

  • Den vanskelige samtale

  • Opsamling

    Kl. 16.30

  • Tak for i dag og på gensyn

Dag 2:
Kl. 09.00

  • Refleksion over gårsdagen

    Kl. 09.30

  • Kommunikation

  • Definition af Feedback

    Kl. 12.30

  • Frokost

    Kl. 13.30

  • Feedback

  • Opsamling

    Kl. 16.30

  • Tak for denne gang

     

 

Kursusdatoer