RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.
Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.
Dette kursus lærer dig, hvordan du bruger ITIL 4’s principper til at bygge, levere og supportere service value streams
Formål
Dette modul dækker de helt centrale aktiviteter, som enhver service management og/eller digital organisation bør have under kontrol – og dækker også over udvikling af nye services. Modulet fokuserer på:
Kombinationen af forskellige value streams og aktiviteter for at udvikle, levere, drifte og supportere digitale produkter og services
Practices, metoder og værktøjer, der understøtter ovenstående
På Create, Deliver and Support gennemgår vi også service performance, og giver dig en dyb forståelse af servicekvalitet og forbedringsmetoder.
Med viden fra dette modul kan du levere innovative, men også stabile og robuste digitale løsninger til kunder i en verden, hvor der er stadig mere pres på serviceleverandøren.
Udbytte
Efter kurset kan du forvente at kunne:
Udvikle, levere, drifte og supportere IT-services med fokus på værdi for kunder og brugere, herunder at styre køer og backlogs
Planlægge og bygge service value streams målrettet til at udvikle, levere, drifte og supportere services, herunder to konkrete value streams:
Value stream for brugersupport
Value stream for en ny service
Forstå hvilke ITIL practices, der understøtter udvikling, levering, drift og support af services på tværs af SVS og value streams,herunder:
Service desk
Incident management
Problem management
Knowledge management
Service level management
Monitoring and event management
Service design
Software development and Management
Deployment management
Release management
Service Validation and testing
Change Enablement
Forstå følgende koncepter og udfordringer på tværs af service value system:
Organisation og “Integrated/collaborative teams
Team kultur og diversitet
Udvikling af et “customer-orientated mindset”
Medarbejdertrilfredshed
Værdien af positiv kommunikation
Valg af integrerede værktøjet til service management
Rapportering og analyse
“Collaboration” og workflow
Robotic process automation (RPA)
Artificial intelligence og machine learning
Continuous integration og -delivery/-deployment (CI/CD)
Workforce planning
Resultatbaseret måling og rapportering
Hvordan man arbejder med en “continual improvement”-kultur
Målgruppe og forudsætninger
Dette kursus målrettet dig, der:
Arbejder praktisk med drift og support af digitale services
Ønsker at blive ITIL 4 Managing Professional
Er serviceejer, service manager eller anden rolle med end-to-end leveranceansvar
Er service management konsulent
Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte flere timer mellem hver kursusdag til repetition og lektier.
Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for kunne deltage på kurset.
Kursusinformationer
Sprog
Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.
Kursusmateriale
Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.
Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.
Eksamen
Eksamen er online og web-overvåget. Du hører mere om eksamen på kurset. Varighed: 90 minutter (dog 113 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).
Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge ordbog.
Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltaget i eksamen på dette higher level kursus.
Ved beståelse opnår du certifikatet og titlen “Create, Deliver and Support”.
Bemærk: Eksamen er elektronisk.
Akkreditering
Kursushuset er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.
Praktiske informationer
Varighed: 3 dage
Tidspunkt: 9.00 – 17.00
Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.