RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.
Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.
ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. På kurset får du en forståelse for ITIL® 4’s service management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL® understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.
Kurset kan afsluttes med en ITIL® 4 Foundation certificering.
Formål
Kursets formål er at introducere deltagerne til styringen af moderne IT-understøttede services, at give en grundlæggende forståelse for ITIL® 4’s begreber og koncepter, og at anskueliggøre, hvordan man med ITIL® 4 kan forbedre både sit eget og sin IT-organisations arbejde.
Deltagere
Kurset henvender sig til IT professionelle medarbejdere og chefer.
Udbytte
Efter afsluttet kursus vil du kunne forstå og forklare:
Forudsætninger
Deltagerne skal have en generel viden om IT og forståelse for deres egen virksomhed.
Form
Kurset bygger på en vekselvirkning mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde. Kursusmaterialer og undervisning er på dansk, mens ITIL®-begreber, nøgleord og eksamen er på engelsk.
Kurset er intensivt, og deltagerne bør afsætte tid til hjemmearbejde under kurset.
Eksamen
Eksamen foregår på kursets sidste dag. Det er en multiple-choice opgave med 40 spørgsmål. Varighed 75 minutter og beståelseskriteriet er mindst 26 rigtige svar.
Ved beståelse opnår du ITIL® 4 Foundation Certificate.
Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad.
ITIL Managing Professional (ITIL MP) targets IT practitioners working within technology and digital teams across businesses. The Managing Professional (MP) stream provides practical and technical knowledge about how to run successful IT projects, teams and workflows.
ITIL Strategic Leader (ITIL SL) recognises the value of ITIL, not just for IT operations, but for all digitally enabled services. Becoming an ITIL Strategic Leader (ITIL SL) demonstrates that the professional has a clear understanding of how IT influences and directs business strategy.
To obtain the designation ITIL Managing Professional or ITIL Strategic Leader, the professional must complete all modules in each stream, with ITIL Strategist being a universal module for both streams.