Henter data ...

Key Account Management & Development - Dybdegående arbejde med nøglekunder (KAM) kursus. 15950 kr. + moms

Kort navn:

Varighed:


RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.

Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.

- Dybdegående arbejde med nøglekunder

Nøglekunder er afgørende for enhver virksomheds succes, da disse kunder ofte står for størstedelen af virksomhedens omsætning. Key Account Management og Key Account Development er overskrifterne på en vigtig begrebsverden. Som virksomhed er det vigtigt at have den rette strategi for virksomhedens vigtigste kunder. De sælgere der har ansvaret og arbejder med disse, skal være korrekt klædt på, så de er i stand til at udvikle og fastholde værdifulde relationer til nøglekunder, og også påvirke de rigtige personer på rette tid og sted. Key Account Management og Key Account Development skal sikre virksomhedens omsætning og udviklingspotentiale på udvalgte kunder.



 

Målgruppe

Personer som beskæftiger sig med relationssalg i komplekse salgsforløb, hvor det er afgørende for succes, at Key Account Manageren har et grundigt kendskab til kundens organisation og forretningsopbygning.

Dit udbytte

Du vil blive trænet i en systematisk metode til at bearbejde dine største kunder og kundemner, og herunder blive bedre til at udarbejde kundeplaner, kundeanalyser og identificere de formelle og uformelle beslutningstagere. Desuden vil du videreudvikle dine individuelle evner inden for salg til dine key accounts.


Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en sælger, der:

  • Har ny inspiration og motivation til at løse salgsopgaven
  • Vil kunne løfte og fastholde samarbejdet med nøglekunder
  • Skaber optimale relationer og salg til nøglekunder


Metode

Kurset lægger stor vægt på deltagerinvolvering, og vil være en god blanding af teoriindlæg fra instruktøren, erfaringsudveksling, cases og øvelser. Kurset underbygges af et omfattende kompendiemateriale, som bruges både under og efter kurset.


Indhold

  • Key Account Development – forudsætningerne for at skabe værdi gennem arbejdet med nøglekunder
  • Klassisk salg og udvikling af Key Accounts – forstå din rolle over for nøglekunden og din virksomhed
  • Din profil som Key Account Manager – optimér din salgsindsats via dybdegående personlig indsigt
  • Key Account strategiværktøjer – lær at arbejde struktureret og målrettet med dine nøglekunder
  • Prognoseredskaber – prioritering af arbejdsindsatser og løbende opdatering af relationsniveau
  • Beslutningstagere og beslutningsmønstre – større kundeviden styrker dine salgs- og samarbejdsmuligheder
  • Sælg værdiskabelse hos din Key Account – de rigtige argumenter for et udvidet og stærkere partnerskab
  • Den interne salgsproces – skab opbakning, motivation og proaktiv adfærd
  • Kundeplanen – eventplanen – fokus på udbygning og vedligeholdelse af relationen
  • Menneskelige relationer – vær og agér bevidst og kvalificeret uanset situationen
  • Din personlige handlingsplan - Sæt mål for din udvikling, og skab dig tiden til at indfri dem


Form

Kurset afholdes som eksternatkursus over 3 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag kl. 09:00 - kl. 16:30
2. dag kl. 09:00 - kl. 16:30
3. dag kl. 09:00 - kl. 15:00

 


Forbehold for ændringer efter publisering

Kursusdatoer