RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.
Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.
Lær at forebygge og løse konflikter i hverdagen
Når konflikter eskalerer, oplever vi ofte, at vi mister overblikket og forståelsen for, hvad det egentlig handler om både for os selv og for modparten. Vi farer vild.
Ønsker du at håndtere og løse konflikter, inden de eskalerer og volder skade på både samarbejdet og din arbejdsglæde, vil du med dette kursus få både indsigt og træning i at håndtere konflikter, så holdbare løsninger findes, og dit forhold til modparten styrkes.
Konflikthåndtering og konfliktløsning: Dit udbytte
På kurset i konflikthåndtering lærer du at forebygge og håndtere konflikter, inden de eskalerer og skader både samarbejdet og din trivsel.
Du lærer at afdække konfliktens forskellige årsager, og du får teknikker til at mestre en konfliktdæmpende dialog.
Du får metoder til at håndtere svære følelser – så du kan bevare roen og overblikket, når konflikten raser. Og du får kendskab til forskellige konfliktstrategier, og hvordan du vælger den rigtige.
Du arbejder med konfliktløsning i praksis og med at finde løsninger, som er holdbare og som alle kan gå ind for. Alt i alt forbedrer du din evne til at forstå og håndtere konflikter i din hverdag.
Konflikthåndtering: Hvem deltager?
Kurset er for alle, der har behov for og lyst til aktivt at arbejde med håndtering af konflikter. Du kan typisk være projektleder, specialist, medarbejder med kunde eller borgerkontakt, intern eller ekstern konsulent, tillidsrepræsentant, HR-personale, underviser m.m. De kompetencer du får på kurset, kan du bruge både på dit arbejde og alle de sammenhænge, du i øvrigt indgår i.
Underviseren
Pia er erhvervspsykologisk rådgiver med speciale i konflikthåndtering og konfliktmægling. Hun har mange års erfaring i at rådgive og undervise virksomheder i at håndtere konflikter. Hun er certificeret konfliktløser, mediator og coach og en meget efterspurgt underviser. Deltagerne vurderer hende som både topengageret, inspirerende og nærværende.
Udbytte for virksomheden
Efter kurset i konflikthåndtering vil virksomheden opleve en medarbejder, som forstår at spotte konflikter og som handler hurtigt og aktivt for at håndtere dem. Virksomheden får derved sikret sig, at konflikter bliver løst i tide og ikke fylder og skaber ineffektivitet, demotivation og stress. I stedet vil virksomheden opleve at samarbejdet i højere grad bliver præget af øget tillid, ligefremhed og forståelse for forskelligheder.
Indhold og form på kurset i konflikthåndtering
Undervisningen i konflikthåndtering er intensiv og afvekslende. På kurset arbejder vi med at koble teori om konflikter med din konkrete dagligdag og de konflikter, du møder her. Vi lægger vægt på at skabe et åbent og fortroligt rum, hvor kursisterne trygt kan udveksle erfaringer.
Pia har haft deltagere på kurset fra bl.a.
McKinsey & Co., MT Højgaard A/S, Man Diesel, GEUS, Novo Nordisk, Greenland Contractors, Boligforeningen 3B, KMD, On The Spot, FK Distribution A/S, JP/Politikens Forlag, FLSmidth A/S, AS3 Companies, VUC Vestsjælland Syd, Albertslund Kommune, Ringsted Kommune, Teknisk Erhvervsskole Center.
Dette kursus kan afholdes som internt firmakursus hos jer og kan tilpasses jeres ønsker og behov, bl.a. med cases fra egen jeres hverdag. Varighed og holdstørrelse aftales individuelt. Pris pr. kursusdag: Efter aftale.
Vi arbejder med følgende emner:
-Hvad er konflikter, og hvorfor opstår de?
-Konflikttrappens 7 trin – hvor og hvordan skal du sætte ind?
-Din og andres adfærd i konfliktsituationer – test din konfliktstil
-Identificere og forudse konflikter – hvad udløser konflikter?
-Systemisk forståelse af konflikter – fra skyld til ansvar
-Fokuseret og anerkendende lytning – bliv en god lytter
-Effektfulde spørgeteknikker – forstå modpartens motiver og behov
-Ligeværdig og klar kommunikation - dæmp konflikten og styrk relationen
-Forskellige konfliktstrategier – og hvordan du vælger den bedste i situationen?
-Håndtering af impulsive reaktioner og følelser
-Teknikker til at stå fast, sige fra og modstå manipulation
-Metoder til at modtage og give konstruktiv feedback
-Personlig handlingsplan – læringsmål og videre forankring.