RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.
Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.
Dette kursus lærer dig at skabe en personlig og frugtbar dialog med de mange forskellige typer kunderne eller brugere. Resultatet vil være både større tilfredshed blandt kunderne – så de kommer igen – men også større arbejdsglæde for dig som kundeservicemedarbejder. Vi giver dig værktøjerne til at håndtere de svære situationer, der opstår, når du ikke kan give kunderne eller brugerne det, de gerne vil have. Alle deltagere får en gratis personprofil af sig selv, som en del af kurset!
Det lærer du på dette kursus:
Bevidsthed om din kommunikation, og hvordan den tolkes af kunder og kollegaer
At bruge din personlighed i samtalen, så kunderne/brugerne får tillid til dig
At gennemskue hvilke kunder, der har behov for korte og præcise forklaringer, og hvem der ønsker den lange og uddybende
At kommunikere til de fire, klassiske typer inden for kommunikationsadfærd
At benytte dig af spørgeteknikker og indvendingsbehandling
Og du får helt konkrete værktøjer til at håndtere svære situationer med kunder/brugere.
Du er ansigtet udadtil - på godt og ondt
Det kan tage år at skaffe en kunde og kun 10 sekunder at tabe kunden på gulvet. Det skyldes ofte, at kunden føler sig uretfærdigt behandlet. Det er ikke altid, at det nødvendigvis er sandt, men som kundeservicemedarbejder er du virksomhedens ansigt udadtil, og du er derfor nødt til at kunne møde kunden der, hvor han eller hun er. Men hvad gør du så, når kunden eller brugeren tér sig helt urimeligt, og hverken vil høre eller forstå det, du prøver at sige? På dette kursus har vi fokus på samtalen – også den svære. Du lærer teknikker til at forstå kunden, og vi giver dig konkrete værktøjer til, hvordan du nedtrapper konflikten, så kunden føler sig hørt.
Hvad er god kundeservice?
Alle kunder skal behandles ens - derfor skal de behandles forskelligt. Ja, det lyder en smule underligt, men det er alfa og omega i tilrettelæggelsen af den gode kundeservice. De færreste kunder bryder sig om blot at være et ordrenummer eller et sagsnummer. Du kan løfte deres oplevelse betydeligt ved at tilføje kommunikationen enkle og kundetilpassede tiltag. På kurset lærer du at tage udgangspunkt i kundernes adfærd og motivation, og du lærer at målrette din kommunikation efter dem. Og selvom hovedfokus er på at skabe den gode oplevelse, så vil den medfølgende loyalitet mod dit brand eller virksomhed helt sikkert også sætte sine spor på bundlinjen.
Et praktisk kursus med masser af sparring
Dette kursus i god kundeservice giver dig en solid, faglig viden om, hvordan vi mennesker reagerer, og hvad vi er motiveret af. Samtidig indeholder det en masse praktisk træning. Gennem rollespil får du afprøvet udfordrende situationer og får vejledning i, hvordan du tackler vigtige situationer i jeres hverdag. Den mundtlige kommunikation er i fokus, men vi vil også arbejde med skriftlig kommunikation. Du får desuden en gratis personprofil, der viser, hvordan du er og agerer i forhold til andre personprofiler.
-
Yderligere Information
-