RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.
Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.
Introduktion
Bliv helt klar til at håndtere kritiske journalister og ubehagelige interviewsituationer, så du altid fremstår skarp i medierne.
Formål
Konkret erfaring med håndtering af kritiske og insisterende journalister
Evnen til at få dit budskab klart igennem
Øvelse i at give interview til både tv, radio og aviser
Evnen til at tilpasse dit budskab til forskellige interviewgenrer
Indsigt i journalistens tankegang og motivation
Træning i pressede interview-situationer
Erfaring i at indgå aftaler om din mediemedvirken
Bevidsthed om kropssprog, stemmeføring og personlig gennemslagskraft.
Målgruppe
Dette kursus er til jer, der ønsker at have gennemslagskraft i medierne, og i særlig grad jer, der skal repræsentere jeres virksomhed i pressen eller på andre medieplatforme.
Udbytte
Du kommer gennem hele mediemøllen
Der er fuld fart på mediebranchen, og det kræver både øvelse og overblik at navigere mellem dit eget budskab og journalisternes (skjulte) agendaer. Dette intensive kursus hiver dig hele vejen gennem mediemøllen på godt ondt – så du ved, hvad der venter dig, og hvordan du håndterer det, næste gang en journalist kontakter dig.
Lær alle de beskidte tricks at kende
I dag går der ikke mange minutter fra telefonen ringer hos dig, til en historie er ude på de forskellige medieplatforme. Men hvad er udgangspunktet for journalistens henvendelse? Og hvorfor ruller negative historier bare hurtigere end positive? De fleste af os undervurderer mediernes retoriske og fortællemæssige virkemidler, og det går ud over det budskab, vi prøver at få ud. På dette kursus bliver du undervist af en brancheinsider, der kender alle mediebranchens tricks – og som er klar til at bruge dem mod dig i ekstremt virkelighedstro scenarier!
Bliv klar til at møde pressen på alle platforme!
Dette kursus i medietræning tager udgangspunkt i kursistens egen kontekst, arbejdsplads og medietilstedeværelse. Det betyder, at underviseren allerede har lavet en grundig research, forberedt interviews til netop din situation og står klar til at give dig konkret feedback på din håndtering. Du bliver blandt andet udsat for interviewtræning på tv og radio, live-interviews med snurrende kamera og spotlight samt redigerede interviews. Af samme årsag er der maks. 6 deltagere på kurset, så alle har god tid til at arbejde med de forskellige genrer og værktøjer.
Program
Dag 1 – medieforståelse
Hvad skaber den gode historie? Vi ser på mediernes arbejdsvilkår og vinkling. Du får viden om, hvordan du bedst samarbejder med journalister, og hvad der skal til for at blive en god kilde i medieverdenen.
Sådan leverer du et budskab enkelt, skarpt og inspirerende. Vi fokuserer på, hvad der er vigtigt i rollen som talsmand, og hvordan du arbejder med budskaber, der har gennemslagskraft.
Vi klæder dig på til interviewet. Gennem praktiske øvelser lærer du at håndtere interviewspørgsmål, journalistens vinkling og de forskellige interviewsituationer.
Dag 2 – interviewtræning
Bliv klogere på, hvilken interviewstrategi du skal vælge. Vi gennemgår kernebudskaber, dilemmakommunikation og det kritiske interview.
Hvordan håndterer du den særlige disciplin at stå foran et kamera? Du lærer, hvordan du håndterer tv-interviewet, og hvordan du samarbejder med et tv-hold.
Er du kedelig eller karismatisk? Vi stiller skarpt på betydningen af en personlig kommunikationsstil, kropssprog og troværdighed.