RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.
Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.
At lede andre mennesker og bevæge dem i en gunstig retning kræver effektiv kommunikation. Der er mange typer af medarbejdersamtaler og som leder er det vigtigt, at ramme dem rigtigt, så alle samtaler – formelle såvel som de uformelle – kan bidrage til en gunstig udvikling for medarbejderen og hele virksomheden. Ved at styrke lederens selvsikkerhed og evne til at lytte og motivere, vil hver enkelt personalesamtale blive en bedre oplevelse for medarbejderne såvel som for ledelsen. I sidste ende vil det bidrage til virksomhedens samlede performance.
Målgruppe
Alle ledere med direkte personaleansvar. Typiske deltagere vil være direktører, afdelingschefer, bestyrere, kontorchefer, værkførere, driftschefer og ledere af interne afdelinger.
Du vil blive bedre rustet til at gennemføre de forskellige typer af personalesamtaler, du som leder typisk kan komme ud for. På kurset vil du lære om hvilke faldgruber og udfordringer, der kan være fra første ansættelsesinterview til fratrædelsessamtalen. Du vil også lære mere om, hvordan du kan afholde de årlige udviklingssamtaler, så begge parter er aktive i samtalen. Endvidere vil du blive trænet i at afholde ”den vanskelige samtale” – ofte samtaler med et mere konfronterende indhold (typisk kritik). Ved at blive trænet i nogle konkrete samtaleteknikker, vil du opleve, at du bliver bedre til at styre samtalen, og får medarbejderen til at tage mere ansvar og handle mere selvstændigt.
Virksomheden får en leder, der:
Kurset vil være en god blanding af erfaringsudveksling, diskussioner, instruktørindlæg, gruppearbejde og konkrete cases. Deltagerne vil i løbet af kurset arbejde med deres egne ”medarbejdersituationer”, og vil derved blive inspireret til at finde nogle nye løsningsmuligheder. Som afslutning på kurset skal deltagerne udarbejde konkrete handlingsplaner.
Indhold
Indhold
Personalesamtaler og udvikling
Forståelse af samtalen som værktøj til udvikling skaber klarhed og retning
De forskellige typer personalesamtaler
Lær at skelne mellem samtaletyperne, så du kan tilpasse din tilgang herefter
Spørge- og lytteteknik
Effektiv spørge- og lytteteknik er med til at sikre en konstruktiv samtale
Feedback og motivation
Styrk dine medarbejderes udvikling gennem motiverende feedback
Den vanskelige samtale – fra A til Z
Styrk dine lederegenskaber ved at lære at håndtere den vanskelige samtale
Konflikthåndtering
Undgå, at konflikter bliver til ødelæggende hårdknuder
Medarbejderudviklingssamtalen – fra A til Z
Forstå, hvordan du får det bedste frem i medarbejderen
Din personlige handlingsplan