RING 70 23 26 50 eller send en mail og få uforpligtende informationer om, hvor kurset udbydes, datoer, priser og en status på, om kurset har deltagere nok til at det bliver gennemført.
Udbydes kurset ikke i oversigten til højre, så kontakt os endelig for ny dato.
Arbejder du bevidst med din personlige planlægning, vil du opleve langt større overblik, fokus og effektivitet. På dette kursus får du en omfangsrig værktøjskasse til prioritering, planlægning og struktur i en uforudsigelig hverdag.
Hvad er personlig effektivitet?
Indsigt i de tre tidstyper: tidsoptimisten, tidsrealisten og tidspessimisten
Prioriteringsmatrixen: et konkret værktøj til at prioritere de mange opgaver
Tidsanalyse – hvad går tiden egentlig med?
Forventningstrekanten – værktøj til at skabe balance mellem tid og opgaver
Tidsbudgetter og tidsrealistiske to-do-lister
MødelederGuiden – trin-for-trin guide til kortere og mere effektive møder
Skab fokus og koncentration: input til håndtering af de mange afbrydelser i hverdagen
Bliv mere effektiv med mails og god kalenderstyring
Selvforskyldte afbrydelser: overspringshandlinger og udskydelsesadfærd
5 trin til nye vaner – kom godt fra start med en personlig kontrakt
Kurset forløber over to sammenhængende spændende dage. Det gennemføres som en vekselvirkning mellem anvendelsesorienteret teori, inspirationsindlæg samt praktiske opgaver og øvelser.
Som forberedelse til første kursusdag skal du tidsregistrere to-tre dage op til kurset. Det behøver ikke være sammenhængende dage, blot to-tre hele dage, inden vi mødes. Dagen før eller fra morgenstunden skal du skrive, hvad du planlægger at lave i løbet af dagen – en slags to-do-liste. I løbet af dagen noterer du, hvad du rent faktisk brugte tiden på (opgaver, møder etc.). Du bestemmer selv, hvor detaljeret din tidsregistrering skal være.
Tidsregistreringen skal du bruge på kurset. Den er til personlig brug, dvs. den skal ikke offentliggøres.
Dette kursus er for dig, der ønsker at få konkrete værktøjer til, hvordan du kan skabe overblik og blive mere effektiv i din hverdag. Dit job indebærer måske en del kontakt med interne eller eksterne kunder, der gør, at du ofte oplever, at dagen udvikler sig anderledes end tiltænkt.
Tidligere deltagere har blandt andet været fra følgende virksomheder: Martin Professionals A/S, Væksthus Sjælland, Rigshospitalet, G4S Security Services A/S og Bonnier Publications A/S.
Dit udbytte
På dette kursus i Personlig planlægning og effektivitet ser vi på dine arbejdsmål, og hvordan du kan prioritere og planlægge ud fra dem.
Du bliver introduceret til de tre tidstyper: tidsoptimisten, tidsrealisten og tidspessimisten og finder ud af, hvilken tidstype du selv er, og hvad du skal være opmærksom på i din personlige planlægning.
Selv den bedste planlægning kan blive væltet af afbrydelser og uforudsete opgaver, derfor vil vi beskæftige os en del med håndtering af afbrydelser, såvel eksterne som selvforskyldte afbrydelser.